29. Mai 2008

hallo Leute!

also es gibt schon wieder ne Neue!

Die Alte is aber nach wie vor voll gut am Start. :-)

Ich grüße Euch wo immer ihr grad seid!

Bleibt uns gewogen!

Alex.Dee

Phantomnoise Records und HCMF Records präsentieren:

THOMAS CHRISTOPH HEYDE
HCMF (high culture motherfucker)
works for instruments and live electronics

LP 12″ Vinyl (inkl. Bonus CD)
CD (limitiertes luxus Digipack)
MP3 (Download)

CD/LP erhältlich bei:

http://www.tchey.de

(Die anderen Szene Shops folgen in den nächsten Tagen!
Unterstützt Euren lieblings Plattenonkel!)

Als MP3 kaufen bei:

http://www.musicload.de (DE)
http://www.play.com (UK)
http://www.amazon.com (INT)

(Viele weitere Downloadshops werden im Juni 2008 folgen!)

Ein aktuelles Video-Interview mit Thomas Heyde befindet sich unter:

http://blog.myoon.com/2008/05/15/thomas-c-heyde-im-myoon-interview

Die Internetseite von Thomas Christoph Heyde wurde überarbeitet (neue
Musik, Fotos, Texte, Videos etc.) und ist seit wenigen Tagen wieder
erreichbar.

http://www.tchey.de

Für die Freunde des Web 2.0 gibt es Thomas Heyde jetzt auch unter:

http://www.myspace.com/thomasheyde

HCMF (high culture motherfucker) ist erschienen bei:
Phantomnoise Records Nr. 014 (LP/MP3)
HCMF Records Nr. 001 (CD)

LP und CD werden wie immer weltweit vertrieben durch:

Suburban Trash Industries (weltweit), Soundbase Music (weltweit),
Cargo Records (UK), Toolbox Distribution (Frankreich),
HCMF Records (EU) und Phantomnoise Records (EU)

Den MP3 Vertrieb übernimmt:

iMusician Digital AG

Diese Produktion wurde möglich durch
die freundliche Unterstützung von:

culturtraeger (http://www.culturtraeger.de)
rp-Gruppe (http://www.rpgruppe.de)

Geh auf Tuchfühlung:

fake@fakecore.org

www.fakecore.org
www.phantomnoise.org
www.electric-eclectic.de
www.myspace.com/100fakecore
www.myspace.com/thomasheyde

26. Mai 2008

playlist sat 24th.may.2008 1600-1700 cet

while having a stall @ leipzig pop up trade show, alex.dee came over and did the first part of todays fakecore show…

01. guz - scheisslied - mein name ist guz - ritchie records 44
02. jeffrey lewis – do they owe us a living - 12 crass songs – roughtrade
03. nole plastique - in things around - escaperhead - nexsound nsp03
04. the notwist - sleep (odd nosdam remix) - 7inch - city slang
05. jakin boaz - strader - metafour ep - spunkymonkey 001
06. lxc - look in - v/a - alphacut 007
07. black francis - when they come to murder me - svn fngrs - cooking vinyl 456
08. maximo park – jonathan cole – karaoke plays – 7warp236r

2nd part: interview with thomas heyde, done by eiko kuehnert

09. thomas heyde - hcmf - hcmf - phantomnoise 014
10. thomas heyde - 3xkurz 3xlang - phantomnoise 014
11. thomas heyde - fieldz - phantomnoise 014

www.tchey.de

15. Mai 2008

Liebe Zielgruppe,
wir freuen uns sehr als ELECTRIC ECLECTIC (Bleep-Hop + Fakecore-Show) am 23.05.2008 zwei außergewöhnliche Acts - gemeinsam mit dem Schubladenkonsortium und UT Connewitz - präsentieren zu können und bitten Sie daher um zahlreichen Erscheinen.

WHY? bieten eine brilliante Fusion aus HipHop, Country, Folk und Indie. Als Support wird der in Berlin gestrandete BLEUBIRD aus Montreal schräge HipHop-Töne anstimmen. Das DJ-Rahmenprogramm werden die Goldmunds aus Berlin übernehmen.

Danke für ihre Aufmerksamkeit!
Electric-Eclectic (BLEEP-HOP + FAKECORE-SHOW)


(1)
Das UT Connewitz, SchubladenKonsortium & Electric Eclectic laden ein:
WHY? (anticon, tomlab/us), BLEUBIRD (endemik/can), DJS: Die GOLDMUNDS (Berlin)
am Freitag ,den 23. Mai 2008 20 Uhr
im UT Connewitz/ Wolfgang-Heinze-Strasse 12a, Leipzig (Connewitz)


(2)
WHY?

Nicht allgemein bekannt ist, dass Yoni Wolf, der aus Cincinatti, Ohio stammend nicht nur der Kopf des psychedlischen, Folk-Pop Kollektivs WHY? darstellt, sondern dass er darüber hinaus mit seinen ausgeprägten Fähigkeiten längst einigen Wirbel verursacht hat. Yoni Wolf war in jungen Jahren Mitbegründer des experimentellen Labelkollektivs Anticon und hat als Mitglied von cLOUDDEAD (zusammen mit Subtle Frontman Dose One und DJ/Producer Odd Nosdam) bereits breite Anerkennung bei Kritik und Publikum gefunden. Ihr wachsendes Vermächtnis, das nicht zuletzt im Vorgängeralbum “Elephant Eyelash” begründet liegt (eines der meistbesprochenen independent Alben des Jahres 2005), führen Yoni Wolf und seine WHY? Bandkollegen mit ihrer bis dato kritischsten und zugleich schlüssigsten Veröffentlichung weiter. “Alopecia” ist eine Sammlung harter Reime, die Yoni Wolf mit einem unbeugsamen Lächeln vorträgt, als Lebenslustiger, der erst verachtet und dann wiedergeboren wurde: kleine Selbstmorde, werden in Form von Gedichten über dichte musikalische Arbeiten gesungen. Seine kleinen Weisheiten über die Höhen und Tiefen des Alltags, wurden in Aborten niedergeschrieben und jetzt in die Welt geschickt. Yoni Wolfs tiefsinnige Lyrik ist wirklich eigensinning und seine Band spielt die dazu passende, versponnene, dunkle und expressive Musik. Für die Aufnahmen zu “Alopecia” hat sich das Trio WHY? (Yoni Wolf, sein Bruder Josiah und der Langzeit Kollaborateur Doug McDiarmid) zwei weitere Mitstreiter ins Boot geholt: Andrew Broder und Mark Erickson, die als Art-Rock Pioniere Fog bei Lex Records/Ninja Tune unter Vertrag sind. Die Aufnahmen fanden zu einem Grossteil in Minneapolis statt, was den 14 Songs dieses Albums eine gewisse Dringlichkeit verleiht, die auf bisherigen WHY? Veröffentlichungen fehlt. Von der hymnischen ersten Single “The Hollows” bis zum trockenen Rapsong “By Torpedo or Crohn’s”, schafft es die Band durchgängig die Grenzen ihres Sounds zu sprengen und extrem virtuos mit Stimmungen und Texturen zu spielen. Kein Thema und keine musikalische Idee ist hier Tabu und dennoch lassen sich die Geheimnisse von “Alopecia” leicht vermitteln und der Hörer wird geradezu dazu eingeladen, sich in der Entschlüsselung des Rätsels zu verlieren. Als Kind taggte Yoni Wolf die Strassen von Ohio mit der simplen und kryptischen Botschaft “WHY?”. Mit “Alopecia” scheint er diese Frage beantwortet zu haben.


WHY? For what? Which reason, cause or purpose? What unnamed goal?

In abstract, WHY? is the process of adapting to the somehow simple business of existing. WHY? is the searching for something clearly unreachable, with hopes of finding small significance along the way. The attempt to understand what’s really going on by observing, neither by telescope nor microscope, but by naked eye, the intimate details in the most mundane of life’s happenings. The attempt to describe the gist of the feeling of the tiniest modicum of The Great Universal Unutterable Joke we are all always not laughing at—except when we are. WHY? is living out the set-up of that old gag over and over, until we finally reach a punch-line. Or we die and we don’t.

WHY? is, most often, a trio of handsome Midwestern men with a shared past, present and future. Today, they fiddle around with skins, strings and bells through microphones attached to tape, presenting their “findings” to the waiting world. In an earlier decade they were all born in Cincinnati. And in the time in between, much did happen. Yoni Wolf, for instance, grew up the second son to an art book editor and a rabbi. He got his start recording bad poems and sloppy beats on the family synagogue’s forgotten 4-track. In junior high he discovered hip-hop; in art school he learned how to drop out. His brother Josiah played drums at worship service as a tot, dominated Concert Band as a teen, and fell in love with the compositions of Thelonious Monk on his way to University of Cincinnati’s music conservatory. Doug McDiarmid would eventually get expelled from UoC for carrying a stun gun, but was first conceived by two French teachers and taught piano while in kindergarten. He went to high school with the Wolfs, where he played in Steve Miller cover bands. In various permutations together and with other now-notables (Dose One, Odd Nosdam, Mr. Dibbs, Slug), these three created and/or contributed to a number of freewheeling rap and lo-fi bedroom-rock related projects, some still unexcavated: Miss Ohio’s Nameless, Apogee, Greenthink, Reaching Quiet, and the now seminal cLOUDDEAD. Their wildest dreams were achieved when they relocated to the West to make pop-inflected psychedelic folk-hop.

Yoni was the first to make the move. For four years, two EPs and one color-drenched album (2003’s Oaklandazulasylum), WHY? was his alone. He honed his trademark delivery—that sickly sweet, half-rapped, singsong-suicide style—shined up his wry, picturesque poetry on life, love and self, and developed a clip-and-collage composition aesthetic using keyboards, toys, guitars, samplers and anything worth banging on. When Doug and Josiah joined Yoni in Oakland, they brought a hoard of instruments and the ability to wail on every last one of them. By chops and imagination, WHY? grew into a thing of flesh, bones and fully fledged songs. In 2005, the band released Elephant Eyelash, and suddenly that once tenuous future seemed solid. Critics swooned; ladies lauded; WHY? did not rest. They toured (with Silver Jews, Yo La Tengo, and Islands). They collaborated (with Danielson, Department of Eagles, and Subtle; Yoni made Hymie’s Basement with Fog’s Andrew Broder). They put out yet more music (the Rubber Traits EP and “Dumb Hummer” 7-inch).

Links
http://www.tomlab.de
http://www.myspace.com/whyanticon


(3)
BLEUBIRD (CANADA/GERMANY, Montreal/Berlin)

In this age of war, confusion, and numbness, Bleubird comes barging in unhindered and unannounced. Flying the flags of rebellion, honesty, and self-expression, his music is the reflection of a life lived within the struggle; the soundtrack of an artist attempting to swim against the current without drowning or shedding his integrity. “Masked beneath the oddities, Bleubird’s true self becomes evident. He is a man on a musical mission who has sacrificed relationships and stability, loves his family, fears for his country’s demise, and refers to God as ’she’.” Sonya Tomlinson (Portland Phoenix)

Performing with intensity and passion bird continues to tour the United States, Canada, and Europe with his eyes set on Japan and Australia for the upcoming year. This show is forever on the road, only stopping home in Montréal to record and work a grip of odd jobs like a professional factotum. Drawing inspiration from diverse life experiences and a solid work ethic, seeking to challenge and entertain audiences and minds of all types.

He is driven by progressive sounds and ideas, and a need to make a difference; working both with sample based and live musicians from around the world to continue pushing the music in new directions. Bleubird is a rapper, but think Abbie Hoffman meets Jello Biafra meets Propaghandi…rapping, respecting tradition but shrugging off it’s limitations, betraying with a kiss. A provocative spectacle of humor and social commentary smashed together into a sloppy package of finesse and undeniable energy. Buy this car, support post rap.

members : Bleubird - microphones


http://www.bleubird.org
http://www.endemikmusic.com